Is mijn zonnescherm bevestigingsbout nog te repareren?

Mijn zonnescherm zit met 4 bouten vast (2 aan iedere kant). Van de rechterkant is de steen waarin de bovenste bout zit gebarsten waardoor de bout+plug een stuk uit de muur is gekomen.

Nu kan ik de hele installatie eraf halen en 4 nieuwe gaten boren, maar dat is best wat werk. Ik prefereer een plaatselijke oplossing, ik heb alleen geen idee hoe en wat.

Vraag: kan ik de steen/bout fixen zonder de hele installatie eraf te moeten halen? Dus alleen de bout + plug eruit en dan een fix doen..?"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K

Antwoorden (2)

Beetje lastig te beoordelen door die barst, goeie kans dat je dat stukje steen er zo uit kan pakken als je de bout en plug eruit haalt.

Als je de bout eruit kan draaien zonder dat het scherm naar beneden komt dan kan je gebruik maken van een chemisch anker.
Gat zo diep mogelijk boren, chemisch anker erin, draadeind erin, even wachten en weer vastmaken.

Dat chemisch anker kan je ook "misbruiken" voor het vastzetten van dat stukje steen.

Maar eigenlijk moet dat scherm er gewoon af.
Stukje steen eruit, gat dichtmaken met goed spul en opnieuw 1 gat boren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou ze met een lijmanker vast zetten dit is een glazen buisje (diameter gat is diameter buisje) met twee componenten die je in het geboorde gat stopt, wanneer je er een draadeinde in tikt breekt het glas en komen de componenten bij elkaar. (beetje draaien om goed te mengen) na een kwartier tot een half uur kan je er een moer op draaien. tot die tijd zal je je scherm even op een geïmproviseerde manier moeten opvangen.