Hoe kom ik achter de kleurcode van mijn tuinstoelen?

Ik heb een paar tuinstoelen staan met een aluminium frame. Een kwaaltje van deze stoelen is dat de coating/lak los laat op de scharnierpunten en onder de armleuningen door oxidatie. Het geen wat achter blijft is een groot lelijk wit stuk. Ik zou dit graag weer willen bijwerken, gezien het feit dat de stoelen heerlijk zitten en nog perfect functioneren. Nu zit ik alleen met het probleem dat ik de kleur niet weet. Ik heb al een stoel meegenomen naar de Gamma en Heron. Meerdere kleuren naast het frame gehouden maar het is het gewoon iedere keer net niet. Iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
jc54
3 jaar geleden
Zal niet meevallen. Mogelijk was de nieuw-kleur antracietgrijs en heb je nu verweerd antracietgrijs.
ronron1212
3 jaar geleden
de stoelen zijn vast antracietgrijs en niet geschilderd maar met Poedercoating behandeld.

Antwoorden (1)

De bouwmarkten hebben een enorme voorraad kleurkaarjes met een kleurcode. Normaal gesproken zoek je dus het kaartje, dat met zij kleur het dichtst bij jouw kleur zit. Toch gebeurt het vaak, dat het NET NIET de kleur is die je wilt hebben. Een andere optie is dan misschien om er een contrastkleur tegen aan te zetten. Kan heel decoratief zijn, maar je moet er van houden.