Een mooie kapstok, net te lang voor het stukje muur en steekt iets over de deurlijst/kozijn. Kunnen blokjes hout helpen of beter een hele lat?

De situatie is zoals beschreven. Een andere plek, of er een stukje afzagen zijn geen optie. Blijft de kapstok toch hangen met een van de genoemde hulpmiddelen of is er nog een andere/betere methode?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een hele plank zoals Marion voorstelt is een goede optie, maar mocht dat om de een of andere reden toch niet mogelijk zijn dan voldoet een lat ook.
De lat wel aan de kapstok vastzetten en de ophangogen van de kapstok naar de lat verplaatsen, want als de ogen te ver van de muur komen zullen de schroeven of haken bij veel jassen gauw losraken (te ver uit de muur).
Zichtbaarheid vanaf de zijkant kun je opvangen door de lat minimaal 5 cm aan iedere kant korter te houden dan de kapstok.
Bij gebruik van een lat moet je dan wel een paar klosjes van de zelfde dikte als de lat aan de onderkant van de kapstok vastzetten (ook enkele centimeters van de rand af) zodat deze niet overhelt maar netjes recht hangt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je zou er idd een mooie lat of plank achter kunnen zetten..en daarop de kapstok, anders zit je op een stukje of blokje hout te kijken..
en met een hele plank maakt t een geheel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh! Ja! Nu snap ik het. +
Met gebruikmaking van een houten console kan je er best een mooi geheel van maken! Te verkrijgen bij de betere bouwmarkt. In klassieke, maar óók in moderne uitvoeringen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt een stevige plank nodig, die precies de hoogte van de deurlijst overbrugt, want anders komt je kapstok scheef te hangen. Je moet hem dan ook nog eens zo op maat zagen, dat hij precies gelijk loopt met de plek waar je deurkozijn begint. Deze lat bevestig je aan de achterkant van je kapstok, waarna je hem keurig recht kunt ophangen. Zorg dat je de kapstok goed in de muur vast maakt, zodat hij niet zichzelf los kan wrikken als er zware jassen aan komen te hangen.