Gemiddelde huizenprijzen
Een aantal regio's en of provincies lopen achter wat betreft de prijsontwikkelingen op de huizenmarkt. Dit zijn voornamelijk enkele plaatsen in Oost-Groningen. Enige
tijd geleden heeft Vereniging Eigen Huis een overzicht geplaatst van de gemeenten met de goedkoopste huizen. Bij de eerste vijf gemeenten stonden er drie gemeenten die liggen in Oost-Groningen, namelijk Reiderland, Winschoten en Pekela. De gemiddelde prijzen in deze gemeenten zat tussen de €124.000 en €147.000. De duurste gemeente van Nederland is Blaricum met een gemiddelde prijs van €803.000.

Verschillen
U kunt de gemiddelde huizenprijzen van verschillende gemeenten niet met elkaar vergelijken. De type huizen
verschillen namelijk sterk van gemeente tot gemeente. In Reiderland (provincie Groningen)zullen minder dure wijken gebouwd zijn met villa's in vergelijking met Blaricum. Een andere invalshoek is om te koop staande kavels met elkaar te vergelijken. In Oost-Groningen kunt u nog bouwkavels vinden voor een prijs onder de € 200 per vierkante meter. In west Nederland zult u dergelijke prijzen niet meer aatreffen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
In Terneuzen zijn de huizen zeer goedkoop

weinig mensen willen daar wonen

ook bij schiphol hetzelfde laken een pak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groningen en Friesland,vaak heel goedkoop in de dorpen.
Maar wat als je er zit en geen werk hebt.
Maar wel vrijheid.