Ik hoor constant water lopen door mijn verwarmingsbuizen, ook als de verwarming niet aan staat. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
99.3K

Antwoorden (5)

Als je de radiator uitzet is het gehele verwarmingssysteem gewoon nog aan. De pomp maalt lustig door. Ik raad je aan elke radiator eens goed te ontluchten en dan zou het horen van het stromen van water moeten ophouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zal je waarschijnlijk water moeten bijvullen/op druk zetten en het systeem ontluchten. Ook als er geen warmte wordt gevraagd draait de pomp soms. Vandaar...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op gezette tijden draait de cv pomp.
Ook al staat de thermostaat ,uit,
Zijn er geluiden waarneembaar in radiatoren en leidingen van de cv installatie?, controleer dan of de waterdruk juist is (tussen 1- 1/2 en 1- 3/4)
Vul zo nodig water bij en ontlucht de radiatoren volgens
de onderstaande procedure,s. (gebruik de link)
http://www.nuon.nl/cv-ketel/onderhoud-cv-ketel/zelf-storing-oplossen.jsp ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit komt zeker door lucht in de leidingen.
Zet uw pomp af en ontlucht uw radiateren allemaal.
Mogelijks moet u dit meermaals doen.

De waterdruk in gaten houden en tijdig bijvullen.
De druk die u moet aanhouden is deze welke vermeld wordt op uw expansievat en dit in koude toestand.
Staat die er niet op dan houdt u volgende regel aan.
0,1 bar per meter opvoerhoogte + 0,5 bar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de buis daaronder zit er nog lucht.
Alle radiatoren, behalve die in badkamer, dicht draaien en de pomp laten draaien.
De lucht moet zich nu in die radiator verzamelen.
Mogelijks hetzelfde doen maar met de radiator die daar evt nog achter zou op aangesloten zijn.
Dan terug ontluchten, de waterdruk in gaten houden !
Hopelijk lukt het ditmaal. Succes.
Als de buizen bij het monteren niet (goed) inwendig zijn ontbraamd blijf je ook altijd geruis horen als het water circuleert.
Op de foto een simpel tooltje hiervoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ goed antwoord, dan hoor je ook een vervelend piepend geluid erbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan moeilijk een installatie uit elkaar halen !
Uw tip is goed voor TIJDENS de installatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, depauwroger dat snap ik wel maar de vraag was hoe het kan.