Structuurverf verwijderen

Ik heb structuurverf in m'n kamer, muren met dat puntjesgeval, en dat wil ik eraf hebben. Wat is de goedkoopste manier hiervoor?

Toegevoegd na 5 minuten:
Heb met een stoeptegel aan de muur gekl**t.. heb volgens mij de muur beschadigd want ik zie cement... :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Je kan het nog steeds met een klinker proberen,
dat stukje waar je nu cement ziet, kan je laten fiksen.
Als je het een beetje glad krijgt (een paar putjes is niet erg, uitstekende puntjes wel) dan kan je glasvezelbehang erop doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
ook als je met muurglad aan de gang gaat is het slim om eerst de ergste puntjes wat gladder te krijger, dan hoeft er een minder dikke laag op en dat scheelt behoorlijk.
(er zijn trouwens ook veel negatieve verhalen over muurglad)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het enige wat echt helpt is het laten stucen van de muren. Dat kost een paar honder euro en je hebt een perfecte kamer. Zelf doen kan ook, qua materiaal kost het niets (gips met name), maar het is een flink karwei en er is veel ervaring nodig om dit goed te doen.

Voor kleine oppervlakten heb je bij de bouwmarkt wel kant en klare opvuller, maar voor grote vlakken zou ik er niet aan beginnen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou natuurlijk kunnen proberen de muur glad te schuren. Probeer eens een ruwe hardstenen straatklinker. Breng die met ronddraaiende bewegingen over het stucwerk. Dat kan werken als de structuurverf fijn is (geen granol).

Google maar eens op Structuurverf verwijderen, dan krijg je dezelfde soort tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk schuren met een speciaal daarvoor bedoelde schuurmachine. Dat geeft wel erg veel stof, maar is redelijk goedkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.muurglad.nl/

Als je op dze link klikt, zie je een demofilm die laat het je zien! Je kunt hem makkelijk glad maken met "Alabastine muurglad".

Toegevoegd na 4 minuten:
Om de film te starten moet je op het kleine pijltje rechtsonder klikken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KLopt, die bedoelde ik ook in mijn antwoord, maar dat is voor grote oppervlakken heel duur. Gewoon stucen is goedkoper. Probleem is het vinden van een handige klusjesman die dat wil doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit spul om kleine beschadigingen mee weg te werken. Glad maken hiermee gaat beter dan zelf stucen zonder ervaring!
amc
13 jaar geleden
Een paar honderd Euro zal je wel niet kwijt zijn.Je weet niet hoe groot die muur is, het is er maar één!
Zo`n muur doe je makkelijk zelf, ik heb het ook gedaan met een gipswand waarbij je de naden nog bleef zien.Spaart je toch arbeidsloon uit en dat is niet weinig tegenwoordig. Zelfs de polen zijn daar inmiddels achter!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ging van een kamer uit met vier wanden, eventueel plafond. De emmer muurvuller die je op je filmpje ziet kost iets van 40 euro en daar doe je misschien een stukje van de muur mee. Als het hele fijne structuurverf is valt het wel mee. Overigens ben ik het met je eens dat dit een mogelijke oplossing is. Stucen heeft het nadeel dat je bent aangwezen op uurloon, maar zo iemand is in een lege kamer in 2 uur klaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site staat een rekenhulp voor hoeveel je nodig hebt, zelfs met 3 mm structuur valt het me nog best mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt voor een kamer (4 muren) denk ik ongeveer 15 - 20 liter nodig. Dat is niet heel goedkoop en het resultaat is erg wisselend. Een zak stuc gips kost een paar euro voor de hele kamer en de rest is water ;o) Maar niets belet je om een emmertje te kopen en het eens uit te proberen natuurlijk.
Ik zou beginnen met een muurschuurmachien te lenen / huren. Die hebben een afzuiger & geven relatief weinig stof. Als je eea grof hebt afgeschuurd, een alabastine egalisatie product halen. Opstrijken met een blokkwast, afstrijken met een spackmes. Word je muur weer snoeiglad.