Wat is een handig systeem om fotolijstjes op te hangen zonder te boren?

Ik heb een idee om mijn kamer wat op te fleuren.
Aangezien ik fotografie als hobby doe, maar mijn geschoten platen nu vaak in plakboeken stop, wil ik dit anders gaan doen.

Ik ben van plan om één muur vol te hangen met allerlei verschillende fotolijstjes. Één probleem, er mogen geen schroeven of spijkers in die muur. Ik ben van plan om vanaf het plafond vislijntjes naar beneden te laten hangen en daar allemaal lijstjes aan te hangen. Maar hoe doe ik dat het beste?

Is er misschien nog een andere manier om veel lijstjes op te hangen?

Misschien niet onbelangrijk: de lijstjes worden allemaal 13x15cm, dus geen grote lijsten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.1K

Het beste antwoord

Lijstjes van 13 x 15 zijn niet zo zwaar.

Die kun je best met dubbelzijdig tape plakken. Maar wat ik zelf nog mooier vind, is dubbelzijdig zelfklevend klittenband.
Stukje klittenband tegen de muur, ander stukje achter het lijstje.
Dan kan je namelijk onbeperkt al die lijstjes steeds weer wisselen. Of foto's zonder lijstje ophangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd en het werkt heel erg goed! Dankzij de klittenband kan ik de lijstjes ook nog verwisselen als het er saai uit begint te zien. Bedankt!

Andere antwoorden (8)

Je zou kunnen overwegen een dunne gordijnrail te halen bij de Gamma. Deze bevestigen aan het plafond (middels de meegeleverde blokjes).
Wat je zelf verder al aangaf, gebruik visdraad, echter kun je de lijstjes onderling met elkaar 'doorverbinden'.
Om er voor te zorgen dat ze niet te veel slingeren, eventueel een stukje tweezijdig tape achter elk lijstje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je niets mag spijkeren zou ik een grote plaat ophangen met een paar haakjes aan de rand van het plafond vlak tegen de muur
en hing daar de fotolijstjes op!
en als je de plaat ook nog een een leuke kleur geeft vrolijkt je kamer nog meer op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er voor kiezen om ipv allemaal lijstjes te werken met een groot whiteboard ( via marktplaats best voordelig te vinden) en magneetjes om de foto's te bevestigen. Bij Expo heb je een verzamellijst waar je veel foto's (13 x 15) in kwijt kan.

ook met dubbelzijdig tape kan je een eind komen.

Maak een collage van foto's en druk dat af op poster formaat. Scheelt ook een hoop werk in plakken of ophangen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hang de plafond vol met gordijnrail. Neem een touw in de kleur van je muur. (visdraad lijkt me niet stevig genoeg).

Neem fotolijsten met een houten frame. Hierin kan je ooghaakjes schroeven om de frames onder elkaar te krijgen.
Gewoon in het midden van de lengte of breedte. Dan kan je zelfs verschillende formaten lijsten met elkaar af-/omwisselen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga eens langs ikea voor inspiratie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben hier voor al naar IKEA gegaan, maar daar hebben ze geen speciale ophangsystemen met touwtjes. Waarschijnlijk denken die Zweudse Ontweurpers ook gewoon, spijker in de muur, lijstje eraan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kijkt niet creatief genoeg. Er zijn filmstrips die je op kan hangen er waarin 10 foto's onder elkaar hangen (10x15). Er zijn collages kan en klaar te koop, verschillende varianten lijstjes, plastic, staand, genoeg om een creatief mee te doen en doe het zelf.
Die ooghaken heb ik daar als inspi opgedaan. Maar koop ik gewoon bij de gamma.
Dure ophangsystemen in fotogalerijen doe ik met een gordijnrail. Een beetje crea.
En punaises? als de muur niet van beton is kun je er een punaise in drukken en daar het lijstje aan ophangen. Het laat ook geen grote gaten achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DecoTrack is een verrassend nieuw ophangsysteem voor schilderijen. Met dit systeem hangt u uw schilderijen, foto's, posters, tekeningen etc. op elke plek in uw kamer, zonder elke keer weer gaten te hoeven boren.

Lees meer informatie hierover op deze site:

http://www.wonen.nl/product/190457/boren/Verrassend+nieuw+ophangsysteem+voor+schilderijen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt geweldig, maar er staat iets in wat bij mij niet kan. Je moet hier vlak onder het plafond -aan de wand- de rail bevestigen. En als ik dat in mijn muur doe, brokkelt deze langzaam maar zeker naar beneden.
Als je niks mag boren of spijkeren, kan je beter gaan plakken met dubbelzijdig plakband. Neem de iets duurdere soort, en het blijft prima hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt soort van plak dingentjes, (lijkt op kauwgom maar toch iets anders) en dat kan je aan je lijstje plakken en aan de muur vastmaken ( dit werkt alleen als je een gladde muur hebt natuurlijk!) die dingen blijven wel een jaar of 2 zitten. daarna zijn ze uitgedroogd en moet je nieuwe hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik weet trouwens niet of ze die nog steeds hebben. heb ze vroeger wel aan onze lijstjes zien vastzitten omdat mijn ouders huurwoningen hadden.