wij hebben van iemand als cadeau gelamineerd (geplastificeerd) briefgeld gekregen, maar hoe krijgen we het er weer uit zonder dat het kapot gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.2K

Het beste antwoord

Misschien even langs de bank en vragen of je het om mag wisselen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gewoon netjes langs de randjes knippen ; het plastic smelt alleen aan elkáár vast, en niet aan het papier ertussen. Dat is alleen maar vacuum getrokken.

Als het goed is zie je precies om het papier heen ook een randje waar de lagen plastic elkaar net niet raken. Op dat randje moet je knippen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Summo
11 jaar geleden
rare minnen lijkt me helemaal correct, zo zou ik het ook doen +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zijn er wat zielige personen die jou niet mogen. Drie keer een min zonder opgaaf van reden, terwijl het antwoord goed is. Daar zouden de moderators iets aan moeten doen, i.p.v. ........ (kan ik beter niet zeggen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat heb je goed gezien.
Ik zou alleen niet zonder blikken of blozen durven beweren dat alle moderatoren geheel en al op mijn hand zijn...;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
\ik durf er wel wat om te verwedden dat er een paar niet al te snuggere minners zijn, die DENKEN dat het plastic ook aan het papier plakt. Mensen geloven nog wel dommere dingen. Maar dan minnen zonder het eerst uit te probren ; tja, dat is wel HEEL erg kort door de bocht.
Ach, ze doen hun best maar. Als vraagsteller zijn geld maar uit de folie krijgt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
psies! Marleen :) doe ik er ook 'n + bij...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha.... 't zal jou verder aan je (je weet wel) roesten. Tja, en dat een aantal moderators niet op jou handje zijn, dat wist ik al heel lang.
Gelukkig weet nu iedereen hoe je gelamineerd geld uit zijn jasje kunt bevrijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ dit is een juist antwoord! er zijn een paar beroepsminners op GV... was ik ook al achter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, en soms - zoals hier - ligt dat er ook wel duimendik bovenop. Helaas kan de moderatie daar niks mee, tenzij het in series achter elkaar gebeurt. En dat gebeurt natuurlijk nooit er komt altijd wel een andere vraag tussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan alleen een +1 opleveren.
Als iemand een -1 geeft zou hij minstens zo eerlijk moeten zijn om het waarom te vermelden.
Ik heb het er ook soms moeilijk mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen min gegeven, maar ik snijd geregeld kaartjes uit die ik gelamineerd heb (dus zonder randje), en daabij laat het plastic echt niet los van het papier dat er tussen zit. Misschien maakt het nog uit of het om gewoon papier gaat of om bankbiljettenpapier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht verschilt het welk plastic je hebt gebruikt om te lamineren ? Wij hadden vroeger zo'n ding, en daar kon je het papier altijd gewoon weer uitknippen. En eerlijk gezegd HEB ik maar een soort. Het is echter de enige manier, en als de schenker op die manier geld wil geven, neem ik toch aan dat die dat tevoren even heeft getest. Als dat niet zo is, zul je het geld inderdaad moeten opsturen naar de Nederlandse Bank http://www.dnb.nl/betalingsverkeer/eurobankbiljetten-en-munten/eurobankbiljetten/beschadigde-biljetten/index.jsp