Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het gebruikelijk een klusjesman een fooi te geven?

uiteraard als de klus tot tevredenheid is geklaard.

12 jaar geleden
23.4K
Rieneke1
12 jaar geleden
@jelle, ik ben al voorzien van een stoere brandweerman, was je dat vergeten? ;p
Rieneke1
12 jaar geleden
oh jij bent erg!!! :)
Rieneke1
12 jaar geleden
uiteraard jelle :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij een zelfstandig ondernemer houd je je aan de prijsopgave. Als je erg tevreden bent, zeg je dat je hem bij anderen zult aanbevelen. Dat is veel meer waard dan een fooi, in welke grootte dan ook.

Is het een loonslaaf bij een bedrijf en heeft hij meer dan zijn best gedaan en komt hij als werker boven de massa uit, dan zou ik er een fooi aan plakken. Het hoeft niet. Er moet echt wel meer gegeven zijn, dan wat met zijn baas is afgesproken. Stel: hij zegt " ach, dat maak ik ook wel even, kleine moeite, ik ben hier toch...". Kijk, dat soort werkers, die geef je wat extra en vermeldt erbij, dat je hem dankbaar bent voor het fijne werk dat hij heeft geleverd.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Alleen als je klusjesman het als een vriendendienst doet. Als hij gewoon ondernemer is, zou ik hem geen fooi geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het wel,ik doe het in elk geval.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als hij aardig is, goed zijn werk doet en niet erg chagerijnig, is het gebruikelijk om hem te fooien. Niet 2 euro ofzo, maar gewoon 5 euro of 10 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor! +
Dat ligt er een beetje aan.
Als je een klus laat uitvoeren en dat is zonder problemen tegen een afgesproken bedrag goed gegaan, hoef je geen fooi te geven. Mag natuurlijk wel (€10,00?)
Maar het als de klusjesman tegen een afgesproken prijs iets uitvoert, en er doemen onverwachte, vervelende, extra tijdrovende problemen op die hij zonder morren oplost, dan krijgt hij van mij een dikke fooi. Dan denk ik aan ca. €15-20.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het een vriend of familie is vind tik van wel

maar als het iemand is die voor een bedrijf werk had ik het niet gedaan die verdien toch maandloon
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die persoon goed werk heeft afgeleverd dan zou ik dat zeker doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn man geeft altijd voordat het werk begint al een fles wijn in de hoop dat de klusjesman zijn werk beter doet dan gebruikelijk. En daarna beslissen we of we nog een fooi geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding