ik heb nieuwe zaagjes nodig voor oude decoupeerzaag, zijn nu alle merken zaagjes hetzelfde, dus passend ?

ik heb een oude black and decker decoupeerzaag , maar zie zoveel verschillende merken zaagjes en vraag me hierbij af of ik gewoon ieder merk gewoon maar kan kopen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10.5K

Het beste antwoord

Er zijn een paar systemen.

de twee meest voorkomende:
-recht met een half rond uit de achterkant, soms met een gat erin.
-een t-vorm

In de bron je je halverwege de pagina 2 setje van 6 zaagje, waarbij je het verschil goed kan zien.

Anders gewoon met zaag en/of zaagjes naar de bouwmarkt o.i.d. dan helpen ze je wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bron was duidelijk, 2 soorten, ik heb met gaatje , duidelijk dus
bedankt

Andere antwoorden (2)

Er zijn verschillende dikte en lengte zaagjes. Ze zouden wel allemaal moeten passen.
9 jaar geleden
Nee, niet alle zaagjes zijn hetzelfde. Er is wel enige normalisatie, er zijn nu nog twee veelgebruikte systemen. Als jij een oude black & Decker hebt, een van bijna 30 jaar oud, dan hebben jouw zaagjes waarschijnlijk een gat waar een bout doorheen gaat. Deze bout trekt het zaagblad omhoog tijdens het zagen.
Helaas wordt dit systeem niet ondersteund door de nieuwe systemen. Het systeem dat er het meest op lijkt heeft een gebogen bovenkant die tegen de bout aan komt, maar die trekt de zaag niet omhoog.
Zelfs al pak je de zaagjes waarop staat dat ze voor het "oude B&D systeem" zijn, dan is jouw systeem waarschijnlijk nog ouder.