Is dit pijpje van Asbest?

Beste heer/mevrouw,

Ik heb dit stukje gevonden en vraag mij af of dit asbest zou kunnen zijn?

Ik zie verder geen vezelstructuur. Het is tevens een klein buisje. Wat denken jullie?

Alvast bedankt!

Peter

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Asbest bestaat uit kleine vezels, als je een paar asbestvezels die ontstaan zijn door breuk of beschadiging in de vlam van een aansteker houdt, kun je vaak zien of het om asbest gaat..

Als de vezels branden of smelten kun je uitsluiten dat het om asbest gaat.

Als je de vlam dooft zullen de vezels onaangetast zijn. (Asbest brandt niet)

Groetjes : )
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb dit stukje gevonden aan de zee en heb het meegenomen omdat ik dacht dat misschien ook iets van een schip zou kunnen zijn. Maar dit zou dus potentieel van asbest kunnen zijn (op het eerste oog)? Peter