hoe zet ik de prijs per lopende meter om naar de prijs per vierkante meter?

Ik wil planken kopen die kosten 14,25 euro per lopende meter. Afmeting: 3,5 meter lang, 13,5 cm breed (en 2 cm dik maar dat doet er niet toe hier).
HOe kan ik nu uitrekenen hoeveel me dat zal kosten per vierkante meter?

5 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

(Gebleken in voorgaande reacties is dat de prijs €2,40 per meter is, niet €14,20 per meter.)

De algemene formule is:
prijs per m² = 100/b(cm) x meterprijs
(Waarbij b de breedte is in centimeter.)

In jouw geval wordt dat:
100/13,5 x 2,40 = €17,78/m²

Had de prijs toch de bijzonder hoge €14,20/m geweest dan had het antwoord geweest:
100/13,5 x 14,25 = €105,56/m²