Hoe kan ik mijn bovenwoning isoleren?

Ik heb een bovenwoning, maar het verkeersgeluid komt door de dakplaten heen. Ik heb er een voorzetwand voor gezet, dit zorgde voor iets minder geluid. Daarna geïsoleerd met tempex. Hierdoor lijkt het verkeersgeluid weer erger te zijn geworden. Op het tempex heb ik acoustische matten gelijmd, maar dit heeft ook niet geholpen.
Zelf denk ik dat het komt doordat het templex de voorzetwand direct verbind met de dakplaten.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik minder last heb van het verkeersgeluid?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

goedkoopste truuk hiervoor was kartonnen eierdozen tegen de muur aan lijmen , dat is wat veel 'garagebandjes' deden als oplossing voor de geluidsoverlast die zij veroorzaakte tijdens repetities enzo.. maargoed is natuurlijk niet de meest esthetische oplossing, wel handig om er achter te komen welke plekken meer isolatie nodig hebben ipv dan maar alles extra isoleren omdat je t niet zeker weet