ons dak beschot planken trekt krom door vocht,hoe kunnen we lossen dit op?

we hebben geen verwarming op de zolder het is een jaren 60 woning,nu hebben we de schoorsteen verwijderd zomer 2017 en de opening hadden we nog niet geheel af gesloten alleen door dakpannen,we waren van plan dat stuk nieuwe dak beschot te plaatsen,maar door omstandigheden is het er niet van gekomen en deze week kwamen we op de zolder om het te dichten maar zagen dat er een deel van de planken zijn krom getrokken wat nu te doen.zolder is niet geïsoleerd en dat willen we ook graag doen aan de binnen kan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Van de nieuwe planken of van de originele planken?
Zijn ze nat/vochtig (geweest) ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer droog te krijgen en kun je het schilderen? Neem wegenverf. Kleine spots kun je met zilververf voorbehandelen.
Succes.
C.

Antwoorden (1)

Waar mogelijk balken (4x6cm of zo) dat de zaak recht te trekken is.
Zal flink onder spanning staat. Hout werkt, het rechttrekken met eventueel passende balkjes, om de twee dagen weer "aantrekken" of vaster schroeven.
Schroef dun op dik hout.