@ paulus811: lol, dat is ook het eerste wat ik dacht.
24 oktober 2011 21:47
Ja, ik vind het echt een giller. Nieten omdat 'behangplaksel niet zo fijn werkt'....whaha En dan een grote foto van een nietpistool toevoegen, het is dus echt menens!
Ik zou ook meteen de wandversiering (schilderijen, posters) meenieten, kan in een moeite door.
24 oktober 2011 22:37
Zo kom je soms wel op goeie ideeën. Zou er ook best wel eens kunstzinnig uit kunnen zien.
24 oktober 2011 22:41
Misschien punaises?
24 oktober 2011 22:42
Ik snap dat jullie het belachelijk vinden maar ik heb vandaag ons halletje behangen en was blij dat ik de fotolijstjes weer op kon hangen. Deze werken als een anker voor het behang pfff.
24 oktober 2011 22:58
Als je vliesbehang gebruikt, heb je veel minder gedoe, je smeert de wand in met lijm en plakt het (droge) behang er tegenaan. Je hoeft het niet eens (vooraf) op maat te snijden. http://www.perfax.nl/new/nl/onzeproducten/03_wandlijmen/08_Vliesbehanglijm_BENL_NL
dat kan je wel doen maar zal na verloop van tijd niet meer mooi strak op de muur zitten. Papier behang neemt vocht op en wordt daardoor slapper en wat groter. dus als het het met nietjes vastzet blijft het niet lang strak zitten en het kan ook uitscheuren bij de nietjes. tenzij je er zoveel nietjes in doet dat het niet meer mooi is om te zien.
je kan de muur met plaksel insmeren, het behang ertegen en aan de bovenkant met een nietje vastzetten als je wil.
Als het al lukt en dat lukt niet (de nietjes zullen buigen, of de stukken ytong zullen er afspringen) heb je het probleem dat je overal moet nieten anders wil het er bij elke windvlaag(deur open/dicht) afscheuren. Daarnaast zal het geen gezicht zijn.
Het kan, maar het wordt niet mooi, zeg maar gerust lelijk.
Ytong Blokken moeten wel heel netjes verwerkt zijn, als je er meteen op wilt behangen.
Naden en ongelijkheden blijf je door het behang heen zien.
Ik denk dat het hier meer ging om het nieten dan om de Ytongblokken. ;)
24 oktober 2011 21:45
De eerste zin gaat over het nieten. Eigenlijk zeg ik dus "Nee, het is verstandig om te nieten" en dan nog wat extra info over behangen op Ytong Blokken.
24 oktober 2011 21:52
Ah, zo. Door namelijk in je eerste zin het nieten zelf niet te noemen, dacht ik dat je daar met 'het' ook naar die blokken verwees. ;)
24 oktober 2011 21:54
haha: en er moet in mijn reactie natuurlijk staan: "Nee, het is NIET verstandig om te nieten"
24 oktober 2011 22:03
Al dat niet nieten of toch niet niet nieten, is dat niet om gek van te worden? ;)