Hoe verwijder je verankerde bouten uit een betonnen muur?

Aan de muur hing een tv-beugel. De bouten waarmee de beugel was bevestigd, zijn ooit geselecteerd op hun draagkracht. Nu hebben we de beugel weggehaald, maar steken er nog drie dikke bouten uit de muur die stevig verankerd zijn. Kan ik die op een-of-andere manier weghalen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
20.3K

Het beste antwoord

-Een gedeelte rondom de bouten weghakken zodat je speling krijgt. Daarna het gat dichten.
-Als het schroefdraadbouten zijn kun je ze eruit draaien.
-Als het slagpinnen zijn kun je ze vlak tegen de muur afslijpen en je muur daarna afwerken. Je kunt ze ook afslijpen en er iets overheen hangen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Slijptolletje misschien?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
uitsmelten is de enige manier, niet makkelijk te doen met een aansteker maar het zou moeten lukken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
lol, humor.
beste optie is gelijk met de muur weg slijpen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of een muur voor bouwen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oja met een polytrekker haal je eruit wel de muur nadoen aanstukken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De 'huls' van de bout bestaat uit 2 (of 4) halve schalen bijeen gehouden door 2 verende ringen. De buitenzijde van de schalen zijn geribbeld zodat ze voor maximale houvast zorgen. Door het aandraaiend van de moer wordt de bout met aan het einde een taps deel, tussen de schalen getrokken zodat deze uitzet. Om deze te verwijderen moet alleerst de bout geheel naar binnen worden geslagen, vervolgens de schalen naar elkaar toe wrikken en met een punttang verwijderen. Trekken aan de bout zal de schalen weer doen uitzetten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zou eerst de vraag willen stellen waarom je in godsnaam bout ankers voor het ophangen van een tv gebruikt, beetje een overkill.
Ligt er aan wat voorn ankers het zijn, zijn het chemische dan kun je ze het best afslijpen, zijn het gewone draai bouten dan kun je ze dr gewoon tegen de klok in uitdraaien. Zijn het bout ankers, met uitzetkapjes, die kun je meestal ook uitdraaien en wrikken.