Heeft het plaatsen van een buitendeur in de interne bergruimte (schuur) consequenties voor de waarde van de woning?

Mijn vrouw en ik hebben enkele maanden geleden een jaren 30 woning gekocht. De vorige bewoners hebben de achterpui doorgetrokken tot aan de schuur, waardoor deze nu is aangemerkt als interne bergruimte. Toegang tot de schuur loopt nu via de bijkeuken, wat nogal onhandig is met in- en uitrijden van fietsen.

Mijn vraag: kan ik een deur plaatsen aan de zijkant van de schuur, zonder dat dit consequenties heeft voor de waarde van de woning?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Als er in een woning een deur ontbreekt waar men deze over het algemeen wel zou verwachten, dan zal de waarde van de woning stijgen als deze deur alsnog wordt aangebracht. Ik ga er dus vanuit dat de waarde van de woning zal stijgen.

Antwoorden (1)

De waarde van het huis zal er niet door veranderen. Verbouwingen aan een huis kosten geld, maar dat doe je voor jezelf, voor het mooi of voor het gemak. Het moeten nogal grote verbouwingen zijn (uitbreidingen), willen ze de waarde opdrijven.
jc54