Buva 3 puntssluiting tuindeur gaat niet open, cylinder slot goed, duwen, trekken en tillen geprobeerd, zit geen beweging in. Wie heeft n oplossing?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gaan de 3 schoten wel allemaal terug als je het slot omdraait.?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Weet ik niet, de deur zit op slot. Ik kan het niet zien, ik kan de sleutel niet ronddraaien.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Probeer met een rubber hamer te tikken tegen de deur waar de 3 sluitpunten zich ongeveer bevinden, tegelijkertijd draaien met de sleutel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan de sleutel aan beide zijden van de deur in het geheel niet gedraaid worden?
Of wel een klein stukje.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De sleutel kan aan beide zijden n kwart gedraaid worden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ga het zeker proberen met een rubber hamer, als het lukt laat ik het weten, bedankt

Antwoorden (1)

Ik heb drie BUVA sloten in gebruik. Daarvan is er een, die de neiging heeft vast te lopen. Ik dacht eerst, dat dat aan het mechanisme van de twee hulpschoten lag, maar dat bleek niet het geval te zijn. Het bleek het mechanisme in het centrale slot te zijn. Een flinke spuit WD40 via de ruimte naast de dagschoot loste het probleem op.
In jouw geval zou je het slangetje van de spuitbus door de spleet tussen deur en sponning in de ruimte naast de dagschoot kunnen wurmen bij naar beneden gedrukte klink.
Lukt dat niet, dan kan je de schilden verwijderen en de olie langs de cilinder of het vierkant van de klink in het slot leren lopen.
Komt er geen geen beweging in het slot, dan kan het mechanisme in de kop van de deur vastgeroest zitten, dat is alleen op te lossen met wat grovere middelen. De deur niet uit de scharnieren gelicht worden. De dievenklauwen vormen dan de grootste hindernis, ze moeten doorgezaagd of geslepen worden.
Mogelijk moet je daarvoor de hulp van een "beroepsinbreker" inroepen.

Toegevoegd na 1 uur:
leren=laten, niet=moet!