Hoe kan ik het beste een gelakte deur overschilderen met witte glansverf?

Toegevoegd na 6 uur:
ter aanvulling: het is een deur die dik in de transparante lak staat. Moet dat er niet eerst af dus?

Toegevoegd na 8 uur:
Misschien ook belangrijk voor de beeldvorming: het is de voordeur van het huis...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15K

Het beste antwoord

Als de oude laag nog goed is en ook licht van kleur, goed ontvetten, lichtjes opschuren en dan goed stofvrij maken, eventueel nog een keer ontvetten en rollen met een geschikte roller voor je verf. er zit verschil tussen waterverdunbare en verf op terpentinebasis. is de oude verf slecht of een hele andere kleur dan de deur goed schuren eventueel met lakplamuur bijwerken weer schuren, dun laagje grondverf, dag wachten weer licht opschuren en dan aflakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

begin met de deurklink te verwijderen, daarna de deur schuren, ontvetten, grondverf aanbrengen, licht schuren, ontvetten en aflakken met de hoogglans, indien nodig nogmaals licht schuren, ontvetten en 2e laag hoogglans aanbrengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
opschuren en gronden is voldoende, de lak hoeft er niet helemaal af
Schoonmaken, opschuren, en in de grondverf zetten.

Daarna overschilderen met de witte glansverf. Waarschijnlijk moet je twee lagen glansverf zetten, om het goed dekkend te krijgen
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Bezuinig niet op verf, iets betere verf werkt makkelijker en het wordt mooier.

Als het buiten is: wachten totdat het weer beter weer wordt, het is nu te vochtig. Of je moet speciale buitenverf gebruiken, maar dat is iets lastiger te verwerken.

Als het binnen is: verf op waterbasis gebruiken (Acrylverf).

Voor verder advies moet je eerst wat meer vertellen:
Is de oude verf in goeie staat? (deuken, scheuren, afbladderen en welke kleur was de oude verf)

Toegevoegd na 3 uur:
Als die lakverf er goed op zit, dan kan je er gewoon over heen.