Waarom komt er geluid vanaf mijn radiatoren bij het douchen?

Wanneer iemand onder de douche gaat dan hoor je stromend geluid bij de radiatoren.
De ketel is wel pas vervangen, misschien iets fout gegaan?
Voorheen hadden we dit nooit.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Rieneke1
6 jaar geleden
Zou ik even vragen aan de firma die de ketel heeft vervangen.
SimonV
6 jaar geleden
Systeem is goed ontlucht?
Misschien doorstroomsnelheid beperken? https://www.klusidee.nl/Forum/radiatoren-maken-lawaai-van-te-hard-stromend-water-t104658.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alleen tijdens het douchen? De bovenstaande opties zouden altijd problemen geven en eigenlijk juist niet tijdens het douchen. Ik denk aan een combinatie van factoren en een driewegklep die niet helemaal goed is. Maar inderdaad eerst naar de druk kijken, eventueel bijvullen, dan ontluchten en eventueel weer bijvullen.

Antwoorden (1)

Ik veronderstel dat een sanitair warm water leiding ergens tegen een chauffageleiding aan ligt. De trilling zal daardoor doorgegeven worden aan de radiatoren.