Led lampen en spaarlampen?

Vergelijking tussen Led-lampen en spaarlampen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat "vraag" ik me ook af ;-)

Antwoorden (5)

Ledlampen zijn 2x zuiniger en branden 8x langer dan spaarlampen.

LED lampen zijn relatief duur in de aanschaf. De aanschafprijs van een LED lamp ligt nu gemiddeld nog op 25 euro, maar de prijzen dalen met ongeveer 10% per jaar. Een LED lamp gaat ongeveer 50 keer langer mee dan een gloeilamp en is hiermee ook de spaarlamp dik de baas. Een spaarlamp verbruikt slechts 30% van de hoeveelheid elektriciteit die een gloeilamp gebruikt. Een LED lamp is zelfs nog zuiniger in gebruik en verbruikt weer ongeveer de helft van een spaarlamp (90% minder dan gloeilamp). De investering in deze lichtbron verdient zichzelf dus al snel terug. Gezien het productieproces en het verbruik is LED verlichting het minst belastend voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ledverlichitng is over het algemeen veel feller maar meer gebundeld licht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede led lamp geeft geen feller licht en is al helemaal niet gebundeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ook "zomaar" een antwoord, geen onderbouwing, geen bronvermelding nada.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar je zult jezelf toch maar Le Penseur 1 noemen en dan toch nergens over nadenken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prroesssst! :-D
Ik kan nog toevoegen dat de ledlampen nu nog een veel lagere lichtopbrengst hebben dan gloei- of spaarlampen. Verder bevat een gloeilamp alle kleuren uit het zichtbare spectrum en de andere maar een paar kleuren. Dat zal niet veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier op mijn kamertje een echte LED lamp edn die geeft een prachtig warm wit licht. Dat doet een goede spaarlamp ook wel en is ook nog ongeveer een factor 5 goedkoper,maar de spaarlamp is veel milieuonvriendelijker en is relatief duurder (veel minder branduren dan een LED).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/LED_lamp

bekijk de web site het enige wat je verteld waar het allemaal om draait zijn de lumen!
Het gaat er namelijk om wat de licht opbrengst is,en dan pas kan je de kosten vergelijken!
Succes ermee.