hoe kun je zelf een zandloper maken voor ca 5 minuten?

En is hier ook gekleurd zand voor te koop?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K
Amadea
9 jaar geleden
Voor € 2,95 koop je er simpel een bij http://www.winkelwagenonline.nl/Webwinkel-Product-62225839/Zandloper-met-zuignap-5-min.html?utm_source=beslist&utm_medium=cpc-beslist&utm_campaign=beslist&utm_content=discardeddefault

Het beste antwoord

gekleurd zand kun je vaak in hobbyzaken kopen.
En om een zandloper te maken heb je een bakje/schaaltje wat dan ook nodig met een gaatje erin. Je doet daar een bepaalde hoeveelheid zand in , even afwegen of meten. en je kijkt hoelang dat zand er over doet om door het gaatje in het andere bakje te vallen. Daarna wordt het een kwestie van berekenen hoeveel zand je toe moet voegen of weg moet laten (of het gaatje groter moet maken)

Toegevoegd na 1 minuut:
je kunt ook 2 flessen met de opening op elkaar vastmaken met daartussen een stukje karton/plastic met een gaatje erin