Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede domotica-vervanger voor een inbouwdimmer?

Ik ben nieuw op het gebied van domotica, en wat ik zoek heb ik nog niet gevonden.
Ik wil graag mijn verlichting in huis automatiseren. De meeste oplossingen die ik daarvoor tegenkom, bestaan uit het vervangen van gloeilampen of armaturen. Nu heb ik een plafond met inbouwspots, die ik nu schakel met een inbouw wanddimmer. De spots wil ik houden zoals ze zijn, maar wat ik zou willen is de dimmer vervangen door een exemplaar dat zowel op afstand bediend kan worden, als met een (draai)knop op de dimmer zelf. De afstandsbediening zou dan ook nog met een gangbaar systeem moeten kunnen samenwerken (Zigbee?).
Bestaat er zo'n wanddimmer?

bamibal
6 jaar geleden
22

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een goede vervanger voor een inbouwdimmer is een draadloze dimmer. Deze dimmers kunnen worden geïnstalleerd zonder dat er extra kabels of draden nodig zijn. Ze zijn ook eenvoudig te bedienen met een afstandsbediening of een smartphone-app.
(Lees meer...)
Bronnen:
een maand geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding