De houten deur van ons tuinhuis blijkt toegeschilderd. Iemand een idee hoe je die kan los krijgen zonder schade te berokkenen?

Wij hebben gisteren ons tuinhuis (in hout) geschilderd en erna hebben we de deur dicht gedaan. Nu blijkt deze toegeverfd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer eens met een bijv. aardappelschilmesje of stanleymes tussen de naden van de deur de verf door te snijden. Je zult dan wel de zijkanten weer moeten bijschilderen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Subtiel grof geweld? Kan je wel binnen komen (Je hebt een raampje open gelaten om eea te laten drogen wellicht?

Dan kan je er een botte beitel (Koudbeitel voor stenen) tussen tikken. Je gaat wel wat deuken krijgen, maar zo kan je eea los slaan. Als je er niet aan de binnenkant bij kan wordt het lastig. Je kan dan bv een staalplaatje wat bij parketleggen gebruikt wordt onder de deur door steken, en kijken of je via die slaghaak de deur los kan slaan. Met geluk is de verf niet complleet gehard en scheurt eea los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je scharnieren hebt zonder dievenklauwen en geen paumellen dan kan je de scharnierpennen eruit tikken en de deur vanaf de andere kant proberen open te maken. Je moet dan waarschijnlijk bij het scharnier ook wat wrikken met een flinke schroevendraaier maar als je er een dun latje achter houdt blijft de schade beperkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er niet te lang over nadenken en de deur met één flinke duw open maken, want hoe je het ook gaat doen beschadigen zal jou verse verf toch.
Daarna de verf goed uit laten harden, opnieuw schuren en schilderen en dan openlaten totdat ook de nieuwe verf uitgehard is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat de deur van een tuinhuis juist naar buiten open gaat en dan kun je duwen wat je wilt, maar open gaat ie dan niet ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LoL :o) dan een flinke ruk!