Is het aanbevolen om bij vinyl op een kurkvloer(tegels), zeker een ondervloer te plaatsen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor de snelle en heel uitvoerige reactie. De voegen opvullen met... silicone of iets anders?

Het beste antwoord

Bij een naadloos gelegde kurkvloer heb je al een mooie gladde ondervloer. Echter is bij jouw vloer duidelijk het tegelpatroon te zien (en te voelen). Zonder voorbewerking ga je dat op den duur door het vinyl heen zien. Omdat het vinyl dan niet 100% vlak ligt zal het ook eerder slijten op de plekken waar het onderliggende tegelrandje net een halve millimeter hoger ligt.

Vinyl is zelf een zachte vloer. Daaronder mag je nooit een ondervloer leggen van zachte platen of een rol schuimfolie. Vinyl verlangt een harde, egale ondervloer. Het beste kun je de bestaande vloer goed ontvetten, licht opschuren, stofvrij maken en dan voorzien van een dun laagje gietvloer. Wil je minder werk: smeer dan alleen alle voegen strak dicht zodat er geen voelbare voeg meer is.
Inekez1