In principe maakt de kleur van de draad niet uit, als er maar stroom doorheen gaat. In de praktijk is zwarte draad vaak dunner van bruin of blauw draad, waardoor het mogelijk teveel weerstand geeft en te warm wordt als je zware apparatuur op het stopcontact gaat aansluiten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"waardoor het mogelijk teveel weerstand geeft en te warm wordt als je zware apparatuur op het stopcontact gaat aansluiten" NEN schrijft nergens voor dat ik geen 3,5KW lamp mag aansluiten op de daartoe bestemde aansluitingen in het plafond. Voor de warmte ga ik een stukje met je mee dat je met hoogvermogen niks opgerold moet laten vanwege de warmteontwikkeling, en voor de rest loopt het wel los denk ik.