We hebben een uitschuifrails waar de gordijnen aanhangen. Nu blijven de eerste runners hangen op het uitschuifbare deel. Wat kan ik doen?

Dat is het gedeelte wat dubbel is. En waar het tweede deel in zit

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Amadea
7 jaar geleden
Met sterke dunne tape de overgang tussen het ene en het andere stuk rails aan de binnenzijde gladder maken, dan glijden de runners er gemakkelijker overheen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat voor soort tape moet ik dan aan denken
Amadea
7 jaar geleden
Kijk in bouwmarkten naar de Tesa-producten, daar zit vast wel iets bruikbaars bij.

Antwoorden (2)

WD40 helpt overal tegen moet je standaard in huis hebben
7 jaar geleden
Draai de rail om, zodat de runners het randje op moeten als ze al vaart hebben en niet als je net begint met schuiven.

Zorg ook dat de rail goed recht hangt, vooral als die bijna maximaal is uitgeschoven. Als er een beetje een knik in ontstaat, sluiten beide delen niet meer strak op elkaar aan en wordt het lastiger de runners over het randje te krijgen.

Of gebruik een gordijn trekstang die je aan de voorste runner maakt. Die kun je dan een beetje optillen over het randje, de rest volgt dan makkelijker omdat je met de trekstang de runners meer horizontaal trekt in plaats van schuin naar beneden.
Inekez1