Hoe kom ik aan een scharnier voor een jaren '80 binnendeur?

Recent is een scharnier bij ons kapot gegaan. Ik heb stad en land afgelopen maar kan geen vervangende scharnier vinden. Het betreft het deel van de scharnier die in het metalen kozijn is vastgezet. Het deel in de deur zelf is nog prima. Nu is het provisorisch opgelost met een ander soort scharnier dat in de muur is gemaakt, maar ik wil een zelfde soort scharnier als het origineel zodat het weer knap is bij ons boven. Zie foto's voor wat ik bedoel. de foto met naam 'scharnier 1' laat het onderdeel zien dat we zoeken: in- en aangebracht in het kozijn....

wie kan ons helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer het eens bij Weijntjes:
http://weijntjes.nl/ijzerwaren.asp
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Welke foto's...?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.weijntjes.nl/
Groot assortiment hang en sluitwerk, zij zitten in Amsterdam, Bussum en 's Hertogenbosch.

Antwoorden (1)

Ik zie ook geen foto, en ben niet echt helderziend in deze mistige dagen, maar ik heb hier zelf ook stalen kozijnen en houten opdekdeuren uit die periode.
Op basis van de overeenkomst van jouw vraag met de situatie bij mij concludeer ik dat je (afhankelijk van de precieze uitvoering van jouw stalen kozijn) een zgn. inboorpaumelle nodig hebt.
Ik vermoed één van de drie onderste artikelen uit de vijf die genoemd staan op http://www.slotensloten.nl/dieveklauwenbrscharnieren/inboor-paumelles-c-199_171_413.html

Je kunt ook verder kijken door te jouw situatie te vergelijken met de afbeeldingen die getoond worden in een zoekslag met de zoektermen inboorpaumelle stalen kozijn.
Bij mij verschenen die zoekresultaten onder de URL https://www.google.com/search?newwindow=1&client=firefox-b&biw=1024&bih=639&tbm=isch&sa=1&q=inboorpaumelle+stalen+kozijn&oq=inboorpaumelle&gs_l=img.1.1.0i30k1l3j0i24k1.31096.35070.0.51925.14.7.0.7.7.0.258.1030.0j5j1.6.0....0...1c.1.64.img..1.13.1146...0j35i39k1j0i5i10i30k1.SQhMpae_K8s

Maar als die link bij jou niet werkt dan moet je dus gewoon de genoemde zoektermen ingeven en op afbeeldingen zoeken.
Door dan in de bron van zo'n daar getoonde afbeelding te gaan kijken moet het gewenste artikel te vinden zijn.
Bordensteker