hoe maak ik een voedertafel die kat-veilig is ?

hoe maak ik een voedertafel voor vogels van "restafval"/recycle-materiaal ?
ik heb vetbollen opgehangen en wil nog meer doen, maar ik heb ook een kat... hoe maak ik een voedertafel voor vogels, waar katten niet bij of op kunnen komen.

Toegevoegd na 6 dagen:
hartelijk dank voor alle antwoorden en reacties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord.
het gaat om recyclen, niet geld uitgeven, wat zijn de mogelijkheden?
hoe hoog is een hoge paal? 180? 200?
en wat kan ik hergebruiken voor de voederplek/tafel ?
als je een stok tegen een schuur met daarop een voederplank wilt, hoe hoog moet dat gemaakt worden? en hoe? en ook nu: waarvan? zijn er geen doe-het-zelvers op gv? is er niemand die dit al gemaakt heeft?
graag nader antwoord!

Het beste antwoord

Dat zal niet echt gaan lukken vrees ik, dat katveilige....
Als voorbeeld: ik heb een vogelhuisje in de tuin op een hele hoge, zeg meer "stam". Lang naar gezocht júíst i.v.m. dat katveilige idee. En een paar keer heb ik de kat van de buren daarin lekker opgekruld en slapend gevonden.... LOL
Beste mogelijkheid lijkt mij een hoge paal met een groot platvorm, maar ik denk ook, dat je de vogels niet moet onderschatten: die zijn bij onraad zo weg ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord.
het gaat om recyclen, niet geld uitgeven, wat zijn de mogelijkheden?
hoe hoog is een hoge paal? 180? 200?
en wat kan ik hergebruiken voor de voederplek/tafel ?
als je een stok tegen een schuur met daarop een voederplank wilt, hoe hoog moet dat gemaakt worden? en hoe? en ook nu: waarvan? zijn er geen doe-het-zelvers op gv? is er niemand die dit al gemaakt heeft?
graag nader antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hoge paal: dusdanig hoog, dat een kat er vanaf de grond niet op kan springen....geen idee hoe hoog een kat kan springen.
Je schrijft, dat je het geheel tegen de schuur aan wilt zetten: zorg ervoor dat een kat ook niet vanaf het schuurdak erbij kan komen.
Hergebruiken: bijvoorbeeld een schaal/schotel, die je ook wel onder bloempotten van planten zet. Of een groot bord. Of sowieso een schaal.
Ik ben geen DHZ-er, nooit zoiets gemaakt, dus ik hoop, dat anderen je verder kunnen helpen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, ben zelf ook geen dhz-er (desperate times...), maar ik wil niet zozeer de paal tegen de muur aanzetten als wel het idee van een vogelhuisje, maar dan een stok met aan het eind een voederplaatje (klein dus) en een eventuele paal elders ( in mijn riante postzegel tuin :)) ).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dank je wel!

Andere antwoorden (2)

Katten zijn slim als ze echt willen, mijn kat kijkt gelukkig alleen maar naar vogels. zorg dat de paal waarop je voederplank zit zo hoog is dat de kat er niet op kan springen, en zorg dat er in de buurt genoeg vluchtmogelijkheden zijn voor de vogels,struik of boom in de buurt, als het mogelijk is kun je ook een voederhuisje in een boom of wat hoger tegen een schutting hangen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord.
het gaat om recyclen, niet geld uitgeven, wat zijn de mogelijkheden?
hoe hoog is een hoge paal? 180? 200?
en wat kan ik hergebruiken voor de voederplek/tafel ?
als je een stok tegen een schuur met daarop een voederplank wilt, hoe hoog moet dat gemaakt worden? en hoe? en ook nu: waarvan? zijn er geen doe-het-zelvers op gv? is er niemand die dit al gemaakt heeft?
graag nader antwoord.
Een voederplaatsje kun je het beste ophangen aan bijv een waslijn of iets dergelijks wat je daarvoor aanlegt. Maak twee kleintjes ipv 1 grote, dat is het veiligste voor de vogels ivm de kat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord.
het gaat om recyclen, niet geld uitgeven, wat zijn de mogelijkheden?
hoe hoog is een hoge paal? 180? 200?
en wat kan ik hergebruiken voor de voederplek/tafel ?
als je een stok tegen een schuur met daarop een voederplank wilt, hoe hoog moet dat gemaakt worden? en hoe? en ook nu: waarvan? zijn er geen doe-het-zelvers op gv? is er niemand die dit al gemaakt heeft?
graag nader antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt geen paal nodig. Verder weten wij niet wat jij aan spullen hebt maar je moet dus een plankje hebben, een paaltje erop en een dakje daarboven. Bevestig in het dakje een haak en hang het op aan een waslijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het concept van de waslijn is slim, maar niet toepasbaar in mijn tuin.
bedankt in ieder geval.