Hoe gaat het in zijn werk als je bij Ikea spullen koopt die je wilt laten bezorgen?

Moet je deze dan eerst op de normale manier in de winkel verzamelen met een bonnetje voor de grote spullen afrekenen en dan naar de bezorger of moet je je direct melden bij de bezorger?

Ik heb het nog nooit gedaan en kan ook niets er over vinden.

Ik hoop dat iemand zijn / haar ervaring met mij wilt delen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Als je grote dingen wilt kopen, kun je het best op de afdeling bij zo'n servicepunt een lijst vragen van wat je allemaal uit het magazijn nodig hebt. Daar staat dan ook precies op waar het ligt.
Je zoekt net als anders in het magazijn je spullen bij elkaar. Soms staan erg grote dingen niet in het gewone magazijn, dat staat dan op die bon die je bij zo'n balie hebt gekregen en die spullen hoef je dan ook niet zelf te pakken.
Je gaat naar de kassa en rekent alles af. De zware dingen die je niet in het magazijn hebt gevonden staan namelijk wel gewoon op die lijst die je gehad had.
Met je afgerekende spullen en je betaalbon, loop je naar het servicepunt. Vaak moet je een nummertje trekken en aangeven wat je wilt (ruilen, bezorgen, etc.).
Bij het servicepunt lever je je kar met zelf gepakte spullen in en met je betaalbon waar ook de zware dingen op staan regelen zij met je waar het naar toe moet en hoeveel het kost.
Dit kun je zelf al bekijken op de website. Ook staat op de website hoeveel de pakketten wegen. Het loont de moeite om zelf al vast uit te rekenen wat het gewicht is. Als dat niet lukt, vraag er dan naar bij het servicepunt. De baliemedewerker daar ziet het gewicht na het scannen in beeld. Soms zit je namelijk net over het gewicht heen en moet je een hoger bedrag betalen. Als je er dan voor kiest om een van de kleine dozen toch zelf mee te nemen, kan het zo zijn, dat je net weer op het lagere bedrag uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je betaalt eerst aan de kassa, aan de hand van een 'pakbon'. Vervolgens ga je ermee naar de servicedesk en trek je een nummertje ;)

Als je opgeroepen wordt bij de bezorg/en afhaalkassa lever je je bon in en zij zorgen voor de rest.

Het wijst zich vanzelf.

Toegevoegd na 8 minuten:
Alles wat je zelf kunt pakken, pak je zelf en brengt het naar de bezorgbalie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een jaartje terug een heel grote kast gekocht, vijf delen van 2,5 meter hoog plus planken, vijf zware glazen deuren, ophanggerei, deurknopjes, het hele pakket dus.

Zelfs dat allemaal moest ik inderdaad zelf verzamelen in het magazijn, terwijl ik op de showafdeling al de hele lijst had laten maken van wat ik wilde. Al kreeg ik prima hulp toen ik een magazijnmedewerker lief aankeek met mijn beste 'ach hemeltje, ik ben maar een hulpeloze vrouw!' blik.

Vervolgens langs de kassa en betalen, daarna naar de serviceafdeling met mijn megakar om de bezorging te regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja als ik zo'n blik geef, gaat het mij zeker niet helpen natuurlijk ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of er wordt voor je gevlógen............