Ik zoek vrijwel 'onzichtbare' plankendragers.

Ik heb plankendragers gezien, waarmee je een plank vrijwel onzichtbaar kunt monteren. Het zijn niet de 'lack' planken van Ikea. Wie o wie weet waar ik soortgelijke plankendragers kan kopen of eventueel kan laten maken.

Picture for question
paulus811
14 jaar geleden
11.3K

Het beste antwoord

Ik heb deze zwevende boekenplank gekocht. Het lijkt net of je stapeltje boeken tegen de muur zweeft: http://www.apartdesign.nl/product/24055/selfshelf-linnen-hardcover/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Hoi Esme, wat een ontzettend leuk idee! Dit zou het wel eens kunnen worden.
AWM
14 jaar geleden
Ja, leuk. Ik zou de verleiding hebben om het zelf in elkaar te knutselen, ik vind 30 euro voor een stukje hout met een boekenkaft eromheen nogal aan de prijs.
Leuk hobbyproject.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoordman: daar heb je wel een punt. Toen ik ze kocht, vorige maand, waren ze nog 24,95 euro per stuk. Maar toen ik ze uitpakte dacht ik ook, dat kan ik zelf ook maken. Ik zou alleen problemen hebben met het beslag dat ín de plank zit. Maar voor een échte klusser met goed gereedschap is het vast wel te doen. Mar het idee blijft leuk en origineel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is ook een leuke site met hebbedingetjes en originele kadootjes (deels overlappend met Apart Design): http://www.nonplusultra.nl/.
Van beide sites heb ik al verschillende spullen besteld. Levering is snel en betaling probleemloos (IDeal).
paulus811
14 jaar geleden
Nogmaals bedankt voor het leuke idee en de link. Je hebt er ook anderen een plezier mee gedaan zie ik, dus dit kan niet anders dan het beste antwoord zijn.

Andere antwoorden (6)

Ik heb thuis van deze (zie link)
Niet 100% onzichtbaar, maar het lijkt er een beetje op.
Als je een goede muur hebt, best stevig.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit systeem werkt perfect. Ik heb er met planken van 30 cm breed en heb wel 50 kg per strekkende meter tijdschriften liggen.
Het lack systeem kan je ook zelf maken.
10mm draadeinde kopen. Een stuk van 20cm nemen. Een gat van 10cm in de muur boren en het eind met bouwkit bevestigen. In je plank (die wel solide moet zijn dus geen honingraat spul) een gat boren van 10cm en de boel bevestigen. Het moet wel allemaal recht en pas maar het draadeinde is eenmaal bevestigd in de muur iets te buigen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij de doe het zelf kun je een set kopen met pinnen die je aan de muur schroeft en in de plank zitten gaten die je over de pinnen heen schuift zodat het lijkt of de plank zweeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb planken en -dragers bij Gamma gekocht. Die zijn 100% onzichtbaar. Ik vermoed wel dat het Ikea-systeem ongeveer hetzelfde is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net de link van antwoordman bekeken, wij hebben ook deze plankdragers.
Maar wij hebben deze bij Ikea gekocht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De plankdragers die jij bedoelt kun je krijgen bij de de Gamma of Praxis , vraag daar maar na ! Er zitten er 2 in een verpakking en je hebt ze in verschillende soorten en maten. Je bevestigt eerst de 'zwevende'plankdragers en daarna schuif je de plank erin ; je ziet er nagenoeg niets van !
Bronnen: