Hoe maak je gaten in blik zonder het blik te beschadigen?

Ik moet een gat van 10mm hebben in een deksel van een pot

Weet jij het antwoord?

/2500

Met een nieuw boortje van cobalt materiaal.

Ik zou het als volgt doen: Laat de deksel op de pot zitten. Neem 2 metaalboren. 1 van 4mm en 1 van 10mm. Boor een gat in de deksel met de 4mm boor terwijl deze nog op de pot zit. Boor daarna met de 10mm boor nog een keer. Niet op de boor duwen, laat de machine het werk doen. (Anders duw je een deuk in de deksel) Als het gat erin zit drasi dan de deksel van de pot. Aan de binnenkant van de deksel zal het gat ruuw en scherp zijn. Knip grote uitsteeksels af met een knijptang. De rest werk je bij met een fijn klein vijltje. En eventueel nog met schuurpapier. Je kunt de deksel ook van de pot halen en op zijn kop leggen (binnenkant van de deksel naar boven). Leg er dan een blokje hout onder. Als je dan door het metaal heen bent dan beschadig je de boor en de ondergrond niet. Je hebt dan wel het uitstekende metaal aan de buitenkant van de deksel zitten. Of ook een optie. Draai de dop van de pot. Neem een blokje hout wat IN de dop past. Leg de dop op het blokje met de binnenkant naar beneden en boor het gat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100