Hoeveel afstand moet er zitten tussen piepschuim platen (waar bij de kenmerken staat dat ze brandvertragend zijn) en de verwarming?

Als je boven je verwarming wilt isoleren, en dat doet door piepschuim platen met daaroverheen radiatorfolie, mag het dan al 1 of 2 cm boven de verwarming beginnen of heb je dan toch wel brandgevaar als de verwarming lange tijd achter elkaar hard aanstaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

CV radiatoren worden maximaal 100 graden (in de praktijk hooguit 60-80 als ze heeel heet worden).
Polystyreen smelt pas bij ruim hogere temperaturen.

De afstand is in dit geval alleen van belang opdat er voldoende luchtcirculatie mogelijk is, niet in verband met smelt- of brandgevaar.