Wie wet hoe je de bladeren van ezelsoor ( plant ) kunt bewerken voor te bloemschikken... Anders dn vriesdrogen, want dit is erg duur...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

In de magnetron, zou je ook bloemen/ bladeren kunnen drogen, op een lage stand en een langere duur, weet alleen niet hoe precies, maar het moet kunnen, je kunt er ook fruit in drogen, dus bladeren lijken me makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt ezelsoren prima in een oud (telefoon) boek drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga je ze gebruiken voor een droog stuk?
dat denk ik, in een telefoon boek worden ze helemaal plat.
volgens mij gebruiken ze ook wel eens zand om bloemen te drogen.
je houdt dan de bloemen die je wil drogen onderste boven in bv. een emmer en schenkt er droog zand omheen
zo behouden ze hun vorm.
welk zand er gebruikt wordt en hoelang het duurt voor ze droog zijn? geen idee.
misschien kun je eens informeren bij een bloemist?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ooit heb ik weleens bloemen gedroogd in zeeppoeder. Je neemt een plastic bak, doe daar een laag zeeppoeder in, vervolgens leg je het blad erin en daarna weer een laag zeeppoeder. De poeder onttrekt het vocht aan het blad.