Wat is het beste afplaktape voor een muur die net behangen is?

Help! Ik heb een muur geverfd maar heb te laat gezien dat er stukjes niet helemaal goed gelukt zijn. De muur haaks op de geschilderde muur wordt nu behangen. Wat voor afplaktape kan ik gebruiken voor het behang, zodat ik de muur opnieuw kan verven zonder dat er verf op het nieuwe behang komt en het behang niet beschadigt wanneer ik het tape weghaal?
Alvast dank voor de tips :-)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik hoor goede berichten over frog-tape. Bij de bouwmarkt verkrijgbaar. Wel wat duurder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon een lat tussen vloer en plafond klemmen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Of deze gebruiken: https://www.kwantum.nl/behang-en-verf-verf-verfgereedschap-verf-behanglineaal-0381039
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik gebruik voor pas geverfde of behangen muren altijd de paarse tape van de action. deze heeft minder plakkracht

Antwoorden (1)

Laat het behang eerst drogen, voordat je de verfklus afmaakt, dit omdat zeker behang dat je op het papier insmeert nog krimpt. Daarna kun je op de rand afplakband plakken en doorgaan met je verfklus.
Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor Tesa afplaktape Precision Sensitive.
Bij iedere bouwmarkt verkrijgbaar:
https://www.karwei.nl/assortiment/tesa-afplaktape-precision-sensitive-25mx25mm/p/B388258