ik een ook website waar ik kan zien hoe je een deur strakker kan laten sluiten [kunstof aluminium]?

deur sluit niet echt goed aan waardoor warmte verloren gaat als ik er aan trekt zit het goed mar bij loslaten is het weer hetzelfde

Toegevoegd na 49 seconden:
is er

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Tenzij je deur een verstelbare lip in het kozijn heeft, zal dit niet makkelijk gaan (Je zal dan in je kozijn een nieuwe lip moeten zetten); Je kan als alternatief tochtstrip voro in de sponning kopen: Schuimrubber van 6mm dik, welke tussen deur en kozijn komt. Door de structuur van het schuim past het zich aan aan de beschikbare ruimte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het een binnendeur is kan je hem opnieuw inhangen zodat de kier aan de onderkant komt en hier een tochtstrip op kan maken (met van die haren zeg maar)

als het een buitendeur is kan je tochstrippen halen. er zijn verschillende diktes te verkrijgen dus elke kier is op te vullen.

je hebt ze aan een plastic of aluminium profiel die je er met spijkertjes kan bevestigen (deze hebben een rubber randje) of plakstrips op een rol (een soort van foam) die zelfklevend zijn.