Hoe een gat van 7cm door de muur boren ?

Ik wil een gat van 7cm door de binnen en buitenmuur boren , Dit moet voor een airconditioner die ik gekocht heb , 1 gat laten boren kost 120 euro , en denk dat dit veel goedkoper kan als ik het zelf doe , wie kan me hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
15.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Boels.
https://www.boels.nl/huren/boren-breken/diamantboren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pas op bij huren:
de minimale slijtagekosten zijn 0.2 mm (dacht ik) en dat kost iets van 50,- gok ik bij deze boordiameter. Met btw en huur machine zit je dan al rond de 100,-
Om die slijtagekosten heb ik de machine dus maar gekocht. (voor mijn werk hoewel ik hem maar af en toe nodig heb) Ik doe het normaal voor minder dan 100,- als 80mm ook goed is.
Beetje afhankelijk of het baksteen of gewapend beton is, maar dat scheelt niet eens zoveel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is trouwens niet bedoelt als reclame, gewoon om aan te geven dat het best wat goedkoper kan.
is het hier om de hoek en geen geklungel met ladders, dan zou het al voor 50 a 75,- kunnen. (netjes wit)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedenk wel dat bij verkoop van je huis je dat gat weer dicht moet maken of dat de airco in de prijs zit. Zit er niet ergens een klein raampje waar je het glas eruit kan halen en deze vervangen met een plaat triplex, en daar dat gat in te boren, stuk makkelijker!

Het beste antwoord

Twee methodes. Met wat je in huis hebt; met een lange betonboor en een hamerboor een cirkel van 70 mm gaatjes prikken in de muur, zo dicht mogelijk bij elkaar. Daarna met een steenbeitel en een vuistje alles binnen de cirkel weg tikken. Levert niet het mooiste gat op, maar is wel heel goedkoop. De tweede methode; een bi-metaal gatzaag van 70mm met een opspandoorn (boor). Hiermee boor je op lage toeren heel rustig een net gat dwars door je muren. Zodra je de "bodem" van de gatzaag hebt bereikt het deel binnen de cirkel eruit tikken met steenbeitel en vuistje. Daarna in het ontstane gat weer zo'n stuk diepte boren. Zorg ervoor dat zodra de boorpunt aan de andere kant van de muur er uit komt, je aan die kant verder gaat zodat er geen stukken van de muur uitbreekt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!, ik kies dan zowiezo voor optie 2 , Maar waar kan ik die boor online kopen?, En hoedduur is die dan , Zo goedkoop mogelijk , zolang die maar 1 gat kan boren vind ik het best, Daarna gebruik ik hem niet meer. Alvast bedankt!
Ritsuka
7 jaar geleden
boor kun je waarschijnlijk wel huren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel goedkoop:
https://www.ecotools.nl/bi-metaal-gatenzaag-73mm/
Nog geen €15,- voor opnamedoorn en zaag. Je mag dan wel héél rustig boren, anders haal je het niet met 1 exemplaar. Als je een binnenmuur hebt van beton gaat het hier overigens niet mee lukken. dan zal je echt gaatjes moeten gaan prikken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Werelds +
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@beerenburgertje Is er niet iets die zeker 1 gat kan boren, die misschien iets duurder is ? Want wil wel zekerheid dat ik dat gat kan maken. alvast ebdankt,
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tuurlijk wel, maar als ik door het intikken van "bi-metaal gatzaag" dit als eerste link vind kan jij dat vast zelf ook wel
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Prima antwoord, maar ook bij harde bakstenen kan het al lastig worden. Pas ook op met je boormachine.
Als je met dit soort boren te snel gaat en de boor slaat vast bij een boormachine zonder slipkoppeling dan kan je je pols breken. (een gewone boormachine heeft geen slipkoppeling) Een een goeie online shop trouwens. (uit ervaring)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou deze aanraden als het iets groter mag:
https://www.ecotools.nl/dozenboren/
(pas op je polsen!)
burgos
7 jaar geleden
Gossie pietje,bij zo.n antwoord moet je haast bouwvakker zijn. Ha ha ++