Wat voor sleutel hoort op dit kastje?

Bij ons beneden in de flat is dit kastje op de muur gemonteerd. Hier lopen telefoonkabels naar toe. Er zit een kastje op met een slot.Wat voor slot is dit en wat voor sleutel hoort hier bij. De bewoners van de flat hebben in elk geval geen sleutel die erop past.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt mij ook niet de bedoeling dat de bewonders hier bij gaan zitten...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan ik begrijpen. Maar het is wel handig als er een medewerker komt van een telecom bedrijf om een aansluiting te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die zal dan wel een sluitel hebben als hij er bij moet. :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit heeft niks met een standaard telecom aansluiting te maken lijkt mij meer iets van de intercom of toegang.

Antwoorden (1)

Het lijkt op een Radiaalslot of Tubular lock. Daar het om een gemeenschappelijke voorziening gaat is de sleutel waarschijnlijk in het beheer van de beheerder van de algemene ruimte en/of telecom bedrijf. Ik kan het opschrift niet ontcijferen, maar waarschijnlijk geeft dat het type van het slot aan.