hoe verwijder ik verf?

ik ben bezig met een kunstwerk van gips die ik heb geverfd met Flexa strak in de lak zijde wit. Nu wil ik het alleen er weer af halen.... Heeft iemand tips??
(het kunstwerk is vrij rond gevormd)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat gaat er niet af, tenzij je zover schuurt totdat het eraf is. Als er een blanke laklaag onder zit, maak je een kans dat dit hooguit een halve milimeter wordt, zo niet, dan zal er meer af moeten. Gips is poreus, dus daarin kan de verf wegkruipen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt mij ook.
Het afgeschuurde gips kun je toch gewoon weer met nieuwe gips 'opvullen'
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, dat moet lukken, maar dan moet je wel de juiste technieken beheersen.