Kan er een nieuwe (pvc) afvoer op een afgebroken loden afvoer van een wasbak worden gemonteerd?

De afvoer van de wasbak in het toilet van mijn zoon is afgebroken,wat blijkt dit is een loden afvoer en hij is afgebroken tot aan de muur,hier steekt nu nog een klein randje uit van de loden afvoer( 25 mm doorsnee).Kan ik hier pvc of een ander matriaal op bevestigen om op de wasbak eenn nieuwe afvoer aan te sluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (4)

Ja, dat kan. Het is zelfs gebruikelijk bij oudere panden.
Je moet natuurlijk wel op een of andere manier de afdichting goed krijgen.
12 jaar geleden
Daar past een PVC pijp van 32mm over met een inwendige dichting.
Als dat niet lukt kan u een stuk (doorschijnende) slang van 26 mm in uw loden pijp steken en afdichten met siliconde.
Die slang past dan weer in een 32 mm PVC pijp die u kan aansluiten op uw wasbak. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25 ,mm is weining normaal is het een 32 of 40 maar neem een buis met een dunne wand en steek uw nieuwe buis in de loden buis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zekerste en snelste is werken met een overgangskoppeling.

Google eens met 'overgangskoppeling'