Is het verstandig om een meubel via een spuitbus van een andere kleur te voorzien, i.p.v. te verfen

Ik dacht om het meubel hoogglans zwart te maken en daarna deze van een transparante lak te voorzien voor extra bescherming. Dit alles via een spuitbus. Ik heb hier totaal geen ervaring mee is dit aan te raden voor een amateur. Zo ja weet iemand dan ook welke spuitbussen/lak te gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke meubel , op houte meubels kan het altijd ,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is hout, maar het moet wel het aanzien waard zijn. M.a.w. is een goed resultaat door een amateur te halen en welke spuitbussen kan ik dan het best kopen?

Het beste antwoord

spuitbus klinkt handig maar ik heb er als amateur ook wel minder goede ervaringen mee.
Ten eerste moet je de omgeving heeeeeel goed afplakken want anders heb je een soort mist van kleine verfdruppeltjes op je vloer, andere meubels etc. Buiten gebruiken is beter maar eigenlijk is het daar nu te koud voor nog afgezien van de wind.
Verder is het ook heel moeilijk echt mooi egaal te spuiten omdat je het al gauw te dik doet, dus dat zou ik even oefenen op een plankje of zo, kun je experimenteren met tijd en afstand enz.

Als je dit allemaal onder de knie hebt zou het wel mogelijk moeten zijn om goed met een spuitbus te verven maar ik ben weer fanatiek gebruiker van kwast en roller (evt in combinatie)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Werken met spuitverf moet echt handig in zijn voor een goed resultaat. Het risico op druipers en stukjes overslaan is erg groot. Ook zijn de voorbereidingen nog al werk intensief.

Ik weet niet wat voor meubel het is maar hoogst waarschijnlijk vind je beter resultaat met een kwastje of rollertje.

Bovendien als je gewoon voor krasvaste lak (eventueel in spuitbus) gaat is een extra beschermlaagje overbodig.