Is witte muurverf nog goed als er een soort doorzichtige laag boven op ligt?

Enkele emmers witte muurverf hebben een soort doorzichtig laagje er op liggen. Ik weet niet precies hoe oud de verf is maar zou dit nog goed kunnen zijn? Het ziet er wel een beetje 'raar' uit maar ik weet ook niet hoe het er normaal uit zou moeten zien na een tijdje.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het (acryl-)latex is, dat is toplaagje grotendeels water. Gewoon even flink en lang doorroeren. Als het "bedorven" ruikt, kun je het beter niet meer gebruiken (evt. nog verdund als onder- of voorstrijklaag).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
plus voor compris.

Antwoorden (1)

Ik zou de muurverf even goed oproeren met een stevig roerhout, goed over de bodem scharen met de lat zodat het bezinksel weer los komt, goed blijven roeren tot het klontvrij is. Als de muurverf vorstvrij heeft gestaan kan het redelijk wat hebben.