Maakt het iets uit hoe je klittenband gebruikt?

Als je klittenband opplakt, welke kant moet aan het dragende object,en welke aan het te verwijderen object ?
Dus waar de haakjes en waar het gladde deel.
Of maakt het niets uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

In principe maakt het niets uit, maar meestal zie je het zachte deel aan het dragende object en de haken aan het losse object.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat maakt in principe niks uit. Zelf zou ik de gladde aan het object dat het meest in het zicht is want bij de haakjes blijft er ook allemaal zooi in hangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit, zolang je de kracht die je op de verbinding zet maar in de lengte is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zichzelf maakt het niet uit, maar het kan om praktische redenen wel iets uitmaken:
het band met de haakjes heeft de neiging om ook aan wollen kleding vast te kleven.
Zelf heb ik bijvoorbeeld een stukje op mijn mobieltje geplakt, het harde deel met haakjes op mijn dashboard, het zachtere deel met de lusjes op de GSM.
Op die manier voelt het mobieltje niet ruw aan en pikt ook geen stof en wollen vezels op als ik het in mijn zak stop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk moet de wollen kant zitten aan de kant van het object dat je vast wil maken. Bij veel orthopedische produkten kan je dat ook zien. Je trekt aan de kant met de haakjes en maakt het vast aan de wollenkant.