Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Houten frame om Plasma ?

Ik heb een plasma gekochten wil die aan de muur gaan hangen met een houten lijst eromheen. Ik heb geloof ik het hele net al afgezocht maar kan nergens tip en/of bouwtekeningen vinden...? Iemand al zoiets aan de hand gehad ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik kan je niet echt helpen met bouwtekeningen, maar ik ben industrieel ontwerper, en werk op het moment aan een TV, en een tip die ik je kan geven is dat je moet zorgen dat het hout niet te dik moet zijn, vooral aan de kant van het scherm. Dit zorgt namelijk voor een log uiterlijk. Daarbij wordt de kijkhoek ook drastisch verminderd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste schermen kunnen aan de wand bevestigd worden met een ophangsetje. Ga even bij de electra winkel langs waar je hem gekocht hebt. Waarschijnlijk kan je voor een euro of 15 zo'n setje daar kopen / bestellen.

De houten omlijsting is een persoonlijk iets. Ik zou waarschijnlijk zelf van 4 latten een lijst maken, met een stalen plaatje achterop de verbindingen. Twee stoelhoekjes achterop de bovenlat, waartussen je een dun latje schroeft, en je kan het geheel zo over de rand van je plasma haken. Natuurlijik zorg je ervoor dat de stoelhoekjes niet bovenaan de lat te zien zijn, maar doe je ze in het midden van de lat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste schermen kunnen aan de wand bevestigd worden met een ophangsetje. Ga even bij de electra winkel langs waar je hem gekocht hebt. Waarschijnlijk kan je voor een euro of 15 zo'n setje daar kopen / bestellen.

De houten omlijsting is een persoonlijk iets. Ik zou waarschijnlijk zelf van 4 latten een lijst maken, met een stalen plaatje achterop de verbindingen. Twee stoelhoekjes achterop de bovenlat, waartussen je een dun latje schroeft, en je kan het geheel zo over de rand van je plasma haken. Natuurlijik zorg je ervoor dat de stoelhoekjes niet bovenaan de lat te zien zijn, maar doe je ze in het midden van de lat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon een passende schilderijlijst kopen. Gezien de groote moet je voor de plasma deze waarschijnlijk zelf maken / laten maken.
Ik zou de plasma alleen niet aan de lijst zelf ophangen, maar aan de plasma/beugel zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je de tv als het ware in wilt bouwen in de lijst, pas dan op: Plasma levert ook nogal wat warmte. Zorg ervoor dat de zaak niet in de fik vliegt. Geldt denk ik ook als je een meer traditionele lijst eromheen wilt bouwen.
Misschien dat je met de onderstaande links iets kunt?
Kijk bij de link naar de site van praxis even naar de post van 15 september 2007
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding