hoe haal ik deze oude ets veilig uit oude lijst?

wil hem niet beschadigen er zitten aan de achterkant nietjes ed.Ik wil graag de achterkant ook heel houden want daar staat een naam op BVD MHofman

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet zelf aan beginnen zou ik zeggen... Ga ermee naar een goede lijstenmaker en vraag of deze je wilt helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie maar soms goede tips hier vandaar mijn vraag ook

Het beste antwoord

De kleefband volledig verwijderen en dan met een zo klein mogelijke schroevendraaier de nietjes eruit halen. Zeker geen probleem.
Herinlijsten zou ik aan een kadermaker overlaten want die trekken vacuum omdat geen lucht tss het glas en de ets zit. Die kleven het ook terug af zodat er geen stof in de kader kan komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor antwoord kan ik wat mee komt goed denk ik.en plus van mij

Andere antwoorden (1)

De nietjes kun je stuk voor stuk los halen met een scherp mesje.
Of met een ontnieter.

Toegevoegd na 10 uur:
Nadat je de nietjes hebt verwijderd, ga je met een scherp mesje langs de rand. Ieder stukje voorzichtig oplichten, om te zien wat daaronder zit.
Eventuele lijmdeeltjes verwijderen met een wattenstokje met terpentine.
Enfin, rustig, doordacht en voorzichtig te werk gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor het antwoord zou die dan los zijn? Want dat de nietjes eruit moeten zover was ik al.Ligt hij dan los in de lijst?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk gelijmd. Maar die kan je makkelijk lostrekken. zo niet, of als je hem toch beschadigd met lostrekken, toch maar lijstenmaker erbij halen.