Hoe kan ik zorgen dat de kitrand langs de pasgeverfde ramen de verf helemaal pakt?

Bij het verven van de raamkozijnen blijft het uiterste randje op het raam wit.Dat is het randje wat tégen de afplaktape zit. Al ga ik er 10 keer overheen, het pakt niet. Aangezien de verf donker rood is, is dit geen gezicht. Wie heeft een oplossing?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
12.6K

Antwoorden (3)

Pakt de verf helemaal niet op de kit af alleen niet op het gedeelte vlak lang het tape?

Als helemaal niet, dan gok ik dat er een niet overschilderbare kit is gebruikt.

Als alleen het uiterste randje langs het afplaktape, dan weet ik niet waardoor dat zou komen, maar dan zou ik het tape één of twee mm verplaatsten. Of zonder tape werken.

Als ik google op:
"niet overschilderbare kit toch schilderen"
Kom ik meer problemen tegen, ook met kit die goed zou zijn, zijn er soms problemen.
Een tip: het gaat beter met verf op waterbasis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dit probleem komen wij vaak tegen. waarschijnlijk gebruikt u een verf op water basis. en is uw kit daar niet voor geschikt. zorg er voor dat u uw ramen afkit met een beglazings kit die geschikt is voor beide verf systemen (synthetisch en water basis)
schildersbedrijven morgen geen synthetische verf meer gebruiken binnen en uw glaszetter/klusser moet hier mee rekening houden. u al particulier mag dit wel dus als u een synthetische verf gebruik zal deze wel hechten op de kit (behalve als er is afgekit met een silicone kit zoals bij de reacties is aangegeven)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb zojuist een reactie gegeven op uw antwoord.Kunt u mij laten weten of deze aangekomen is? Ik weet niet of het goed gegaan is
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ka mijn reactie nergens terug vinden, dus ik doe het nog maar een keer......
Het gaat hier om een buitenraam wat al verschillende malen met alkyd verf behandeld is, nooit een probleem. Ik werk met Wyzonol dekkend hoogglanslak voor buiten. Ik heb afplakband gebruikt van Tesa, de blauwe, speciaal voor buiten. Prijzig, dus ik ga er vanuit dat deze goed is. Wat ik mij afvraag is, kan het aan het afplakband liggen? Wellicht is er een minimale hoeveelhied lijm van de band er onderuit gekomen bij het plakken, dáár zit het witte randje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat lijkt me onwaarschijnlijk die tape is daar speciaal voor gemaakt en anders zou dat probleem vaker moeten voor komen. misschien kunt u er een foto van toe voegen? dan kan ik onze schilder er na laten kijken misschien heeft hij een oplossing
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas is mijn fototoestel niet goed genoeg om daar een duidelijke foto van te maken. Ik moet zometeen verder met m'n verfklus, er komt weer een langere regenperiode aan. Ik ga het raam voor de 2e keer schilderen, wat ik probeeer is: afwassen met terpentine, licht opschuren met fijn waterproof schuurpapier en dan maar kijken wat er gebeurt: baat het niet dan schaadt het niet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uiteraard, niet gelukt. Voorlopig zal ik ermee moeten leren leven tot er een goeie oplossing komt. Mag ik u misschien nog een andere vraag stellen? Wanneer is het beste moment om de tape te verwijderen?
Het mag er 6 weken op blijven zitten maar ik neem niet aan dat dat de bedoeling is. De vorige keer heb ik een weekje gewacht, maar toen kwamen er kleine velletjes mee van het verfwerk.......
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
goedemorgen, het beste kunt u de tape meteen verwijderen als u klaar bent met schilderen. als de verf droog is krijgt u het wat u zegt schilfers van de verf af die aan de tape zitten
ik zou 1 of 2 mm over de kit heen op het glas schilderen. Waarschijnlijk is daarmee het probleem opgelost.
Waarom het niet hecht op alleen het randje van de kit, maar op de rest van de kit wel, geen idee, maar ik weet dat de schilders hier, altijd net iets over de kit schilderen om deze problemen tegen te gaan.