zitten je vingers echt vast met 2seonde lijm?

Zitten je vingers echt vast als je 2seconde lijm aanraakt? En zit het dan meteen helemaal vast of duurt het even?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Na 10 seconden krijg je ze echt niet meer van elkaar en heb je vaak een mes nodig om je vingers los te snijden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je krijgt ze echt niet meer los, het is bij ons meerdere keren gebeurd in het gezin, met een nagelvijl vijlde ik de vingers dan weer los.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze zitten niet meteen muurvast. Als je er meteen wat aan doet om ze los te maken zonder grof geweld te gebruiken gaat dat nog wel. Ik plak mezelf ook wel eens per ongeluk aan elkaar maar heb mijn vingers meteen weer los kunnen krijgen. Dus niet wachten.

Antwoorden (3)

Vanuit eigen ervaring weet ik dat vingers niet direct aan elkaar blijven zitten. Als je ze meteen weer los haalt, is er eigenlijk niets aan de hand.

Echter heb ik wel een vriend gehad die het wilde "proberen" en daar een grapje over maakte. Alleen na een seconden of 7 a 10 zat hij wel vast. Nadat we hem eerst har hebben uitgelachen en wat dingen hebben genoemd (waaronder iets van suk....) hebben we o.a. met aceton geprobeerd los te maken. Het werd wel iets losser, maar we hebben het laatste stukje met een figuurzaagje heel langzaam stukje bij beetje los gemaakt.

Ofwel, 2 seconden redt je nog wel, maar het droogt en plakt heel erg snel.
8 jaar geleden
Het ligt eraan welke lijm je gebruikt.

Als je met secondelijm je vingers aan elkaar plakt, krijg je die met geen mogelijkheid meer los! Je zal merken dat je huid begint te trekken aan de lijm, doordat je vingers los willen gaan. Dit is zeer pijnlijk en beide vingers zullen beschadigen. Het is heel gevaarlijk en je zal de huisarts moeten bellen, zelfs een druppel lijm tussen je vingers krijg je niet los.

Ik had het eergisteren nog en schrok van de kracht van deze lijm. Ik heb het onder de kraan los gekregen. Maar Niet eenvoudig en ik had het al bijna opgegeven. Heel pijnlijk!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja wel ,lijmt alles vast ,diverse xen vast gezetten door seconde lijm ,ook me lippen ( oke lekker dom) wel los te krijgen ,ook na bv 2 minuten vast gezeten te hebben ,huid is meestal iets vet ,waardoor je wel los komt ,maar pas op ,mogelijk heb ik geluk gehad ,bijsluiter geeft ook info ,niet vast komen te zitten ,oja lijm rest blijft soms wel 2 dagen zitten op bewuste plek

Groet Arno