Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet de kit tussen mijn douchecabine en de muur vervangen, hoe ga ik te werk?

Wat voor soort kit moet ik gebruiken, kan ik over de oude kit een nieuwe laag aanbrengen of kan ik het beter door een professioneel iemand laten doen? Ik kan wel goed klussen maar kitten daar heb ik me nog nooit aan gewaagd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Eerst de bron lezen, korter kan ik het ook niet vertellen.

Niet vergeten van te voren te douchen, want de kit moet drogen.

Gebruik veel water (met een druppel afwasmiddel) bij het afwerken, natuurlijk niet zeiknat, maar wel meer dan een natte vinger voor een voeg.

Koop anders eerst een koker kit van 1 a 2 euro en probeer wat met een paar plankjes. Je zult zien dat hoe natter je werk bij het afwerken hoe makkelijker het gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In jouw link stond dat je erg moet uitkijken met oplosmiddelen als je een kunststof douchebak hebt. Dat vind ik een belangrijk detail

Andere antwoorden (4)

Ik zou het zelf doen. Eerst de kit verwijderen (lostrekken). Dan goed schoonmaken met een oplosmiddel. Dan kit die geschikt is voor natte omgeving met de 'spuit' aanbrengen. Voor een klusser niet zo moeilijk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de bouwmarkt kun je speciale kit-verwijderaar kopen. Je snijdt dan eerst de oude kit zoveel mogelijk weg, dan met de verwijderaar aan de slag. Vervolgens goed schoonmaken en dan kun je er overheen kitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De techniek staat hier al voldoende beschreven maar het belangrijkste zie ik niet en dat is dat u namelijk er moet op letten dat u silicone gebruikt voor SANITAIRE doeleinden want gewone gaat op lange termijn schimmelen.
Die bestaat zowel in kleurloos als wit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Loshalen en weer aanbrengen staat er al.
En een tip om het afwerken behoorlijk nat te doen.

Daar wil ik nog wat aan toevoegen:
Doe dat natte met een sopje (gewoon dreft of zo).
En niet met je vinger, maar met een theelepeltje.
Je vingers kunnen behoorlijk beschadigd raken van de kit!

Het is geen moeilijke klus, gewoon zelf doen, het scheelt je weer een hoop geld voor een professional.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding