Hoe kan ik een slot openmaken zonder geweld?

Het betreft twee metalen kistjes (niets illegaals hoor, ze komen gewoon uit een erfenis) die op slot zitten, en waarvan we geen sleutels hebben. We willen ze niet beschadigen, het zijn waarschijnlijk gewone klaviersloten, we zijn op zoek naar iemand die ons kan helpen ze open te krijgen (en we kunnen ons desgewenst legitimeren).
Hoe pak je zoiets aan? Bestaan er nog slotenmakers?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Met een L-vormig haakje.

Zie tevens op http://www.veit.nl/84251-klavierslot-zonder-sleutel-openmaken