Behangen over oud behang met bloemen structuur, kan dat?

In het huis dat ik wil kopen zit er behang in de woonkamer met een bloemen structuur. Ik weet niet of dit makkelijk los te halen is. Vandaar de vraag of ik er ook ander behang over kan plakken of blijf je dan nog steeds het reliëf van het oude behang er door heen zien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Dat ligt aan het reliëf van het oude behang en de dikte van het nieuwe. Ik zou persoonlijk de gok niet nemen, zeker in een nieuw en leeg huis zou ik het oude behang met een stoomreiniger te lijf gaan. Eventueel maak je er gaatjes in met een behangperforator. Het is ook wel zo fris, want in behangpapier hopen luchtjes zich op.
paulus811
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie! Kan je zo'n stoomreiniger ook op gipsplaat gebruiken?
Over reliëf behang gaat dat niet. En is het bloemenbehang vlak maar met zware contrastkleuren, dan ook niet. Want dat schijnt zelfs door je nieuwe dikke behang heen.